Co powinna zawierać strona internetowa firmy?
Strona www firmy to dobrze dopracowana prezentacja biznesu, zachęcająca odbiorców do poznania oferty sprzedaży. Powinna zawierać podstawowe elementy, które przyczynią się do zdobycia większej liczby klientów i pozwolą zdobyć ich zaufanie. O czym należy pamiętać tworząc wizytówkę firmy? Zapoznaj się ze szczegółami.
Dlaczego strona www jest ważna?
W obecnych czasach Internet jest wielką potęgą. Jako właściciel firmy powinieneś umieć wykorzystać jego moc. Pozyskiwanie klientów może być łatwiejsze i skuteczniejsze niż reklamowanie się w gazecie lokalnej. Strona www jest dostępna w każdym momencie i każdy może zapoznać się z Twoją działalnością. Witryna zawierająca galerię zdjęć z pewnością zachęci Twoich odbiorców do kontaktu z Tobą. Posiadanie strony internetowej oraz profilu na Facebooku daje jeszcze więcej możliwości. Informacje o przedsiębiorstwie, spersonalizowane oferty, kampania marketingowa, całodobowy kontakt z klientem i wiele więcej… Jednym słowem strona www jest kompletnym MUST HAVE ?
Co powinna zawierać wizytówka firmy?
Zwykle strony internetowe firmy są typu one-page – bez podstron. Ale nie zawsze. Jest to minimalistyczny projekt strony, bez rozbudowanego menu i złożonych treści. Zawierają więcej elementów graficznych niż treści. Na pierwszym, widoku powinno znaleźć się logo i krótki tekst informacyjny, czym zajmuje się przedsiębiorstwo. Klient będzie wiedział czym się zajmujemy i podejmie kolejne kroki by poznać naszą ofertę. Na stronie tytułowej możemy przedstawić nowości w ofercie, promocje i wyprzedaże. Dobrym manewrem będzie pochwalenie się dotychczasowymi klientami i zdobytymi referencjami. Strona powinna być dobrze przemyślana i schludna, nie musi być piękna wizualnie. Postaraj się dobrać odpowiednią kolorystykę do branży.
Strona firmy powinna zawierać następujące elementy:
- Oferta - opis i wyszczególnienie usług/produktów, które możesz zaoferować klientowi
- Cennik - warto umieścić go w widocznym miejscu, musi być czytelny i przejrzysty
- O nas - informacje o firmie, czym się zajmuje, jaką misję realizuje
- CTA - call to action – przyciski skupione na wezwaniu do działania
- Informacje kontaktowe - należy zamieścić adres firmy, adres e-mail, numer telefonu, dane NIP i numer konta bankowego. Przyda się także mapa z lokalizacją siedziby
- Formularz kontaktowy -jeden z najważniejszych elementów. Pozwoli użytkownikowi dopytać o oferowane usługi czy produkty o każdej porze dnia.
- Aktualności - to wszystkie powiadomienia dotyczące nowości lub relacje z ostatnich wydarzeń firmy.
- FAQ - najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi. Może też zostać wykorzystane jako treści do pozycjonowania strony.
Coraz częściej sięgamy do Internetu, aby zrobić zakupy lub zamówić jakąś usługę. Posiadając stronę www w sieci zwiększasz swoją szanse na sukces. Tam też mogą znajdować się Twoi potencjalni klienci.