Graph image

Migracja skrzynek pocztowych na nowy serwer może być skomplikowanym procesem, ale dzięki właściwemu planowaniu i krokom zapewniasz płynne przejście dla Twojej organizacji. W tym poradniku krok po kroku omówimy proces migracji skrzynek pocztowych na serwer w cal.pl.

Krok 1. Przygotowanie

Migrację skrzynek wykonasz w panelu serwera na stronie panel.cal.pl Przed rozpoczęciem migracji skrzynki e-mail, w panel.cal.pl należy

– dodać domenę do serwera – przejdź do poradnika

– stworzyć wybrane skrzynki pocztowe – przejdź do poradnika

Jeśli masz już utworzone skrzynki, pomiń ten etap. Domena nie musi być jeszcze wykierowana na nasze serwery.

Krok 2. Zlecenie migracji

W panel.cal.pl przejdź do zakładki „Zarządzanie pocztą e-mail” i wybierz opcję „IMAPSyncMigrations”.

Kliknij „Import e-mails”. Upewnij się, czy wybrana jest odpowiednia domena.

Teraz uzupełniamy formularz.

SOURCE – źródło

Host – podaj host serwera poczty u aktualnego dostawcy. Może to być mail.nazwaTwojejDomeny, nazwaSerwera.usługodawca.  Jeśli nie masz pewności, to zapytaj swojego aktualnego dostawcy. Upewnij się, że adres serwera, który zamierzasz podać jest prawidłowy.

Użytkownik – nazwa Twojej skrzynki

Hasło – hasło do skrzynki u aktualnego dostawcy.

PRZEZNACZENIE – cel, skrzynka w cal.pl

Użytkownik – wybierz nazwę skrzynki, do której chcesz przenieść pocztę.

Hasło – hasło do skrzynki, która została stworzona u nas.

Gdy wszystkie dane zostały podane, to kliknij „Start migration”.

Jeśli wszystkie dane zostaną podane prawidłowo, otrzymasz pozytywny komunikat oraz zobaczysz zleconą migrację. Gdy pozycja zniknie to znaczy, że została ona zakończona.

Komunikaty z błędem, które możesz otrzymać:

  • Niepowodzenie uwierzytelnienia źródła użytkownika ImapSync – sugeruje błędną nazwę skrzynki, błędne dane do skrzynki znajdującej się u aktualnego dostawcy
  • Błąd połączenia ze źródłem hosta ImapSync – sugeruje błędną nazwę hosta
  • Niepowodzenie uwierzytelnienia docelowego użytkownika ImapSync – błędne dane do skrzynki u nas.

Krok 3. Zmiana delegacji domeny

Jeśli chcesz już korzystać z poczty w cal.pl, to należy zmienić DNS-y Twojej domeny na nasze serwery. Oto one:

ns1.cal.pl

ns2.cal.pl

Jeśli Twoja domena jest zarejestrowana u innego rejestratora, DNS-y zmienisz w panelu obsługi u swojego rejestratora lub po kontakcie z nim.

Natomiast jeśli posiadasz już domenę w cal.pl, to DNS-y zmienisz w centrum.cal.pl w ten sposób: przejdź do poradnika

Zachęcamy do transferu domeny do nas, aby zminimalizować koszty i utrzymywać swoje usługi u jednego dostawcy.

Po zmianie DNS i propagacji (zwykle jest to kilka godzin, lecz może potrwać do 48h maksymalnie) możesz korzystać z poczty w cal.pl. Zaloguj się do swojej skrzynki poprzez witrynę poczta.cal.pl i ciesz się korzyściami płynącymi z nowego środowiska pocztowego. Pamiętaj, że nasz zespół wsparcia technicznego pozostaje do Twojej dyspozycji. W przypadku jakichkolwiek pytań lub problemów związanych z Twoimi nowymi skrzynkami pocztowymi.

Dziękujemy za skorzystanie z naszego poradnika i życzymy udanej migracji!